Saturday, June 14, 2008

彳亍着

Went to play pool today. Settlers was too full to seat us.

I also want to thank Iv Ge for getting me a book from Cambodia. It was totally unexpected and I really appreciate the thought. The cover featured Angkor Wat in backlight, far away in the horizon.

One need never say goodbye to Angkor, for its magic will go with you wherever fate and the gods may take you to colour your thoughts and dreams to life's very end.

~ H W Ponder

The holidays has allowed me to drift away from the realities of life, to indulge in dreams. Day-dreaming, one of the most futile activity and yet one of the few luxuries I intermittenly allow myself to savour and indulge in.
Sometimes I dream that I was back in South Africa, France or Cambodia.

***

我很喜欢这一首歌。。。

巫啟賢 - 《邂逅》

入暮的山途獨有我彳亍,落紅鏗然顯凄清
低吟起那幽陰的歌,歌聲抖出了蕭索
歌韻隱隱飄蕩入我波心,牽引我山游覓覓尋
邂逅你炯瑩的星眸,顫動我翩翩入夢
恒古雋永美麗的神話,莫非已降臨此剎那
默望長空我深深祈禱,愿剎那化永恒典雅

彳亍: 不读为行【拼音chì chù】
形容小步慢走或时走时停。
在戴望舒的《雨巷》中写到:“像我一样,像我一样,默默的彳亍着……”。
好久的歌, 恰似能嗅出尘来
简单的曲,美丽的词
童年的时光历历在目
终是想回到那小时候
因为终是觉得往前是如此的彳亍着

我很喜欢这一个词。。。“彳亍”

行于彳亍。。。
一个不小心就容易弄错
行于彳亍却表达截然不同的意义

从彳亍到行
是一个跃不过的空间吗?
人生得于彳亍或于行是否是一个定数

先人好有幽默
彳亍间的距离微妙却又如此的永恒
消除了那渺小的空间会不会只是个错别字?

彳亍。。只因为默望長空深深祈禱着,愿剎那化永恒典雅
我想我的人生以彳亍而非行作为属性
那。。又是谁决定把它编进我人生的蓝图里?

Status: wistful

No comments: